Nak tahu Cara Atasi Masalah Gastrik Tanpa Ubat? Memang masalah gastrik ni sangat menyukarkan kita kan. Ada orang kena pelbagai simptom dan kesan masalah gastrik ni. Jadi, jom kita tengok Cara Atasi Masalah Gastrik Tanpa Ubat.

 

Set Gastrik Shaklee

Cara Atasi Masalah Gastrik Tanpa Ubat

.

Sebelum kita terus kepada point penting entri kali ni, nak kongsi sedikit punca gastrik ni terjadi. Gastrik bukan sebab dari perut kosong tau.

.

Gastrik ni jadi akibat gas refluks dalam perut keluar dan menjadikan suasana perut dalam keadaan berasid. Sebab tu lah kalau orang kena gastrik mesti merengkut tahan sakit perut. Sebab perut dah tukar pH. Nak nak kalau perut kosong memang lagi sakit.

.

Jadi, bagaimana kita nak selesaikannya tanpa bergantung kepada sebarang ubat-ubatan dengan kerap?

.

Cara Atasi Masalah Gastrik Tanpa Ubat

.

1) Pudina

Daun pudina mampu untuk melegakan perut yang terasa berangin sekaligus mengurangkan keradangan akibat gastrik.

.

2) Cuka epal

Pernah dengar kan 1 quote bahasa inggeris menyatakan “an apple a day keeps the doctor away”. Walaupun ia sejenis makanan yang bersifat asidik tapi ia berikan kesan yang baik kepada gas yang ada di dalam perut.

.

3) Halia

Mengikut petua tradisional Cara Atasi Masalah Gastrik Tanpa Ubat ini memang digunakan secara turun-temurun untuk mengurangkan masalah angin dalam badan.

.

4) Set Gastrik Shaklee

Set Gastrik Shaklee

Set Gastrik Shaklee, Cara Rawat Gastrik, Cara Atasi Masalah Gastrik Tanpa Ubat

 

Dengan mengambil Set Gastrik Shaklee ini, ramai yang berpuas hati dengan kesan yang diberikan. Rasa keradangan akibat angin dalam perut dapat dikurangkan dengan masa yang cepat. Ada apa dalam Set Gastrik Shaklee ini?

Dapatkan produk terus sampai ke pintu depan rumah anda, klik :

Set Gastrik Shaklee

.

ESP Shaklee

Bertindak sebagai makanan tambahan yang bantu elakkan perut kosong. Perut kosongkan menjemput gastrik. Jadi ESP bantu untuk elakkan dari perut terbiar tanpa ada makanan kalau-kalau terlambat waktu makan. Bagusnya ESP Shaklee ni pula dia siapkan bagi rasa kenyang sekejap sebelum pergi makan.

.

GLA Shaklee

Minyak bunga Borage (yang berfungsi lebih kurang macam EPO tapi lagi best) bertindak sebagai agen anti-keradangan yang bantu mengurangkan kesakitan yang melanda. Ia juga bertindak dengan menjadi lapisan nipis di dalam perut untuk mengelakkan dinding perut terhakis yang boleh menyebabkan luka dan ulser.

.

Ostematrix Shaklee

Istimewanya Ostematrix Shaklee sebagai salah satu produk untuk Cara Atasi Masalah Gastrik ini adalah Shaklee buat ia dengan gabungan kalsium, magnesium dan boron yang bertindak persis seperti ubat gastrik yang warna putih yang kita panggil MMG.

Bestnya lagi Ostematrix Shaklee ni juga bertindak sebagai penenang semulajadi yang bantu meregangkan otot perut supaya menjadi kurang tegang dan sakit.

.

Peppermint-Ginger Plus Shaklee

Seperti fungsi pudina dan halia di atas, Shaklee keluarkan gabungan kedua-duanya sebagai pelega semulajadi untuk mengelakkan kembung perut kerana gas yang dikeluarkan dalam perut boleh buatkan kita rasa tak sedap perut.

.

Dapatkan konsultasi secara percuma dengan klik : 012 367 2560

 

Dapatkan diskaun 25% dengan klik : Daftar Ahli Shaklee

.

Sekian update tentang Cara Atasi Masalah Gastrik Tanpa Ubat.